Wachtbekken Maasrode

WACHTBEKKEN MAASRODE
(23 jan. 2019)



Gisteren had het gesneeuwd, vandaag dan ook van een wit landschap kunnen genieten.
Vertrokken bij het opkomen van de zon te Duras 
richting de wachtbekken “Maasrode” en terug naar Duras.
Langs laagstammige fruitplantages, hoogstammige fruitgaarden en spekgladde 
baantjes kon men genieten van de rust.
Tijdens de wandeling kruis je wel 2x gevaarlijke punten, 
het rondpunt aan Stayen en de N3 dat je over moet.
De sluipwegen waren een spiegel van het platgereden sneeuw, gelukkig had ik mijn sneeuwkettingen aan, zodat ik toch veilig kon wandelen.
Waar ik toch steeds zo versteld van sta, is dat je zoveel verborgen moois kan zien.
Nu was mijn gedacht dat ik steeds veel moois zag tijdens de tochten met koets en pony.
Op één van de foto’s (klik op plaatje) zie je de opgeheven lippen van ons Zoë, nee ze was niet boos. Dat ogenblik had ze het vliegend zot, ze croste over het veld en sprong een paar keer over de beek, waardoor haar bovenlip over de tanden ging. Het is echt een momentopname.
Het traject van 13,5 km dat ik zelf heb uitgestippeld vind je hier.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Het verborgen moois van Hornebos

Voorbereiding ST-Truiden naar Oostende

Dag 14: Pittem - Aartrijke